Returer

Återköp & returer

När du handlar på Zoo.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit dina varor. Utnyttjande av ångerrätten förutsätter att varan och dess originalförpackning är i oförändrat skick vid retur. Du får självklart undersöka varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Varor som foder, godis, kattsand och kosttillskott måste returneras i obruten förpackning. Vi kan tyvärr inte ta frysfoder, levande foder eller växter i retur. Om du har köpt en bilbur och ångrar ditt köp, behöver buren returneras i obruten förpackning, eller korrekt monterad, oanvänd och med nycklar. Ångerrätten gäller inte på presentkort.
Om du vill nyttja ångerrätten ber vi dig kontakta vår kundservice så att vi kan skicka en retursedel till dig via e-post. Returfrakten kostar från 69kr och kostnaden dras av från din återbetalning. Om du väljer att skicka tillbaka paketet själv måste du se till så att paketet inte skickas till ombud, med postförskott eller rekommenderat.
När du returnerar en vara står du för risken när varan skickas åter till oss. Tänk på att paketera in varan ordentligt så att den inte kan skadas under transporten. Den ursprungliga fraktkostnaden återbetalas när en hel beställning returneras.


Vi önskar att alla varor som skickas tillbaka till oss har kvar alla etiketter, originalförpackning samt manualer om dessa medföljer. Vid ev. skada på produkt eller förpackning gör vi ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen. Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur.
Om du vill göra en retur på en webborder i någon av våra butiker lägger du de varor du vill returnera i påsen eller kartongen som din beställning kom i. Vid retur i butik sker återbetalningen via Klarna inom 14 dagar.

Reklamationer 

Om du som kund vill reklamera en trasig eller defekt vara kontaktar du vår kundservice på ehandel@zoo.se
Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, dvs fel som uppkom under produktion.

Du som kund ska kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet upptäckts, en reklamation som görs inom två månader räknas inom skälig tid.
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar vår kundservice. Beskriv felet på produkten så utförligt som möjligt och skicka gärna bilder. Därefter mailar vi dig en retursedel. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaden. Efter det att vi mottagit reklamationen och undersökt produkten kommer vi kontakta dig.

Fabrikationsfel skall konstateras av Zoo.se eller vår underleverantör av produkten, varpå du erhåller fri reparation alternativt ny produkt. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv så som normalt slitage och handhavandefel.      

Garanti & reklamation leksaker

Alla djur är fantastiska individer med olika förmågor att tugga, klösa och bita. Därför kan vi inte lämna någon garanti på leksaker. Garantin gäller endast om det är ett fabrikationsfel. Kontakta gärna vår kundservice om du vill ha hjälp att hitta en passande leksak till ditt husdjur.

Byten

I vår webbshop har vi tyvärr inte möjlighet att administrera byten till andra varor eller storlekar, men du som kund har 14 dagars returrätt. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället. Maila vår kundservice för att få en retursedel via mail. Returkostnad från 69kr.
Alla varor som returneras ska ha orginalförpackning kvar.