4.6 på TrustpilotFri frakt över 599 krSnabba leveranser

Hem / Kundservice / Vanliga frågor

Vanliga frågor

Erbjuder ni kloklippning?

I vissa av våra butiker erbjuder vi kloklippning för hund, katt och smådjur. För mer info gällande om det erbjuds i den butik du önskar besöka, var vänlig kontakta dem direkt. Du kan hitta mer info om kloklippning och online bokning via att klicka här .

Erbjuder ni produkt rådgivning?

Om du behöver råd inför ditt köp kontakta vår kundservice på telefonnummer 08-280740 mellan kl. 09-18 på vardagar eller mejla direkt till kundservice@zoo.se. Du kan även kontakta någon av butikerna direkt här .

Rapportera fel

Om du hittar fel på vår hemsida får du gärna kontakta oss på kundservice@zoo.se, märk mejlet med ”fel på hemsidan” så ska vi försöka ordna problemet så snart som möjligt.

Vart ska jag vända mig om jag vill bli sponsrad?

Om du är intresserad av ett sponsringssamarbete kan du kontakta oss på kundservice@zoo.se och märka mejlet med sponsringsförfrågan. Vi återkopplar till alla i mån av tid.

Hur använder jag mig av min rabattkod?

Om du har en rabattkod fyller du i den i slutet av din beställning i kassan. Där finns ett angivet fält för rabattkod.

Vart kan jag få information om kampanjer och rabatter?

Håll dig uppdaterad via våra sociala medier och nyhetsbrev. Vill du anmäla dig till vårt nyhetsbrev kan du göra det via att scrolla längs ned på sidan. Du kan även hitta oss på Facebook  och Instagram .

Har ni något bonussystem?

I dagsläget har vi inget bonussystem, men vi jobbar på att utveckla ett. Håll utkik!

Hur anmäler jag mig till ert nyhetsbrev?

Genom att du registrerar dig som kund kommer du automatiskt att få ZOO.se’s nyhetsbrev med de senaste nyheterna och fantastiska kampanjer.

Avprenumerera nyhetsbrev

I varje nyhetsutskick finns det en länk längst ner där du kan välja att avanmäla dig. Du kan även kontakta vår kundservice på kundservice@zoo.se och meddela vilken/vilka mailadresser du vill avregistrera.

Erbjuder ni smakgaranti?

Precis som i butiken har vi full smakgaranti på våra foder till hund och katt även i webbshoppen. Är du inte nöjd med fodret återsänder du säcken med minst 80% av innehållet till oss inom 30 dagar från det att den mottogs.

För att nyttja smakgarantin måste du kontakta kundservice på kundservice@zoo.se

Du står själv för returfrakten som är 69kr. Vi accepterar inte smakgarantier via postförskott. Du kan också använda smakgarantin direkt i butiken, om du tar med säcken enl. ovan samt följesedeln eller fakturan.

När du skickar tillbaka fodret är det viktigt att du bifogar dina kontaktuppgifter, beskriver att du vill nyttja smakgarantin samt meddelar oss ditt ordernummer.

Hur lång garanti har jag?

Garantin är olika beroende på vilken produkt du har köpt, för mer information se produktspecifik info under produkterna. Enligt konsumentköplagen har du alltid 3 års reklamationsrätt. Garantin täcks då endast av fabrikationsfel som tillkommit under produktionen av produkten.

Hur reklamerar jag en vara?

I Sverige så har kunder 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel alltså fel som tillkommit under produktionen av produkten. Du som kund ska kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet har upptäckts. En reklamation som görs inom två månader räknas som inom ”skälig tid”. Kontakta då vår kundservice på mejl: kundservice@zoo.se.

Tänk på att ha ditt ordernummer lättillgängligt när du kontaktar vår kundservice, beskriv felet så utförligt som möjligt på produkten. Därefter skickar vi dig en retursedel. Vi står för fraktkostnaderna. Efter det att vi mottagit reklamationen kommer vi kontakta dig.

Fabrikationsfel skall konstateras av ZOO.se eller vår underleverantör av produkten, varpå du erhåller fri reparation alternativt ny produkt eller pengarna tillbaka. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden själv har orsakat skadan såsom normalt slitage och handhavandefel.

Om du väljer att skicka tillbaka ditt paket till ett utlämningsställe kan ZOO.se inte hämta ut det.

Jag har mottagit en felaktig vara, hur gör jag?

Om du har mottagit en felaktig vara kontakta vår kundservice på telefonnummer 08-280740 eller mejla oss på kundservice@zoo.se

Hur länge kan jag ångra mitt köp?

ZOO.se följer distansavtalslagen som ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor, sedan har du som kund 14 dagar på dig att skicka tillbaka returen till oss efter utnyttjandet av ångerrätten.

Hur retunerar jag mina varor?

Vi kan maila en returfraksedel som du skriver ut och sätter på paketet. Returen kostar från 69 kronor och lämnas in på närmsta utlämningsställe Posten. Skriv en kommentar med returorsak. För en returfraktsedel, vänligen ring eller maila till oss.

Som kund står du själv för returfrakten och vi accepterar inte returer via postförskott. Du kan också returnera produkten direkt i butiken om du tar med följesedeln eller fakturan.

Om du väljer att skicka tillbaka ditt paket till ett utlämningsställe kan ZOO.se inte hämta ut det.

Alla varor som skickas tillbaka till oss skall vara i ursprungsskick samt ha kvar alla etiketter och originalförpackning. Om varan eller förpackningen har förändras från ursprungsskick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Kan jag returnera en vara i butik som jag handlat online?

Det går bra att returnera varan i butiken. Du får då på plats ett inlämningskvitto. Din retur kommer sedan att behandlas inom 14 dagar. Återbetalningen sker via Klarna. Om du önskar byta vara eller köpa något annat måste det alltså betalas på plats i butiken.

Hur lång tid tar det innan jag har pengarna tillbaks på kortet?

Från det att vi tagit emot din retur sker återbetalning normalt sätt inom några arbetsdagar. Återbetalningen sker genom Klarna där det sedan tar 1-5 dagar för pengarna att komma in på ditt konto.

Beställning

För att göra en beställning går du in på vår hemsida och klickar ”köp” på valda produkter, dessa kommer att hamna i ”varukorgen”. För att slutföra ditt köp går du vidare till ”kassan” där dina valda produkter kommer att synas, därefter väljer du lämpligt betal- och leveransalternativ.

Kan jag ringa in en beställning?

Om du har problem med att lägga din beställning kan du kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 08-280740 så hjälper dom dig där. Vi kan tyvärr inte göra beställningen åt dig, men självklart kan vi vägleda dig genom ditt köp.

Hur avbeställer jag min order?

Om din order redan hamnat i vårt orderhanteringssystem är det tyvärr för sent att avboka den. Var vänlig kontakta kundservice@zoo.se för att få en retursedel. Om din order precis är lagt kan du prova att ringa till oss på 08-280740 så kan vi se om det går att avbryta ditt köp.

Hur ändrar jag i min order?

Tyvärr kan vi inte lägga till eller byta ut en vara i en befintlig order. Vi kan inte heller ändra adress eller telefonnummer när det gäller sändningar som skickas med Postnord. Har du valt Budbee kan du kontakta oss på kundsevice@zoo.se så hjälper vi dig. Var därför noga med att kontrollera din beställning innan du godkänner den och se till att dina uppgifter i Klarna är uppdaterade. Om något blivit fel kan du kontakta oss på kundservice@zoo.se så att vi kan skicka en retursedel till dig.

Vilka länder leverar ni till?

ZOO.se levererar endast inom Sverige. ZOO.no levererar inom Norge och ZOO.fi levererar inom Finland. 

Vilka olika leveransalternativ har jag?

För att se vilka leveransval du har fyller du i ditt postnummer i kassan. Därefter kommer dina alternativ synas. Det framgår även vilken kostnad de olika alternativen har. Vi skickar med Postnord och Budbee.

Jag har inte fått allt som jag beställt, hur gör jag?

Om du mottagit en inkomplett order ska du kontakta vår kundservice på telefonnummer 08-280740 eller mejla oss på kundservice@zoo.se

Hur vet jag om min beställning gått igenom?

I samband med ditt köp får du en orderbekräftelse skickad till din mejl. Om du inte fått en orderbekräftelse kan fel mailadress ha angivits eller så har ordern inte gått igenom. Var vänlig kontakta oss så kan vi kontrollera om din order inkommit. Du når oss på 08-280740 eller via mail kundservice@zoo.se.

Kan man hämta sin order i butik?

Just nu kan man inte välja att hämta sin order i butik. Du kan dock se aktuellt lagersaldo för butikerna när du är inne på en produkt på vår hemsida.

När kommer mina varor?

När dina varor kommer beror på vilket leveransalternativ du har valt, för mer info kring de olika alternativen klicka här .

Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order inom 1-3 arbetsdagar, därefter tillkommer fraktbolagets leveranstid (1-2 vardagar.

Vad gör jag om min leverans är försenad?

Vid oförutsedda förseningar som kan uppstå, kan leveranstiderna komma att förlängas.

Skulle det uppkomma försening av din leverans eller ett problem som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, t.ex. att vår leverantörs åtagande till oss inte kan fullföljas kommer vår kundservice meddela dig detta via e-post. Om du inte är nöjd med nytt leveransdatum har du som kund alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar genom att kontakta oss via epost: kundservice@zoo.se.

Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta berör orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Kan jag spåra mitt paket?

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. Du kan även spåra din order via att klicka här .

Hur länge ligger mitt paket hos ombudet?

Det finns hos ombudet i 7 dagar. Om du valt boxleverans ligger den kvar i 7 dagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgiften och är för närvarande 200 kr.

Hur gör jag om jag fått en trasig försändelse?

Zoo.se och vår fraktleverantör ansvarar för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Detta betyder att vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.

Om du har fått en trasig vara ber vi dig kontakta kundservice@zoo.se så snart som möjligt där du bifogar bilder på den trasiga produkten samt på det skadade emballaget och fraktsedeln om paketet hade några yttre skador. Vi kommer därefter hjälpa dig med ditt ärende.

Jag betalade med kort, när dras pengarna ifrån kortet?

Pengarna dras ifrån ditt konto i samband med att vi skickar din order.

Kan jag betala med faktura?

Ja du kan betala med Klarna faktura. Med Klarna faktura har du 30 dagar på dig att betala från att vi behandlat och skickat din order. Vid beställning mot fakturor gör Klarna en kreditprövning som kan innebära att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia via post. Kreditprövningen sker omgående och om en kredit inte beviljas välj ett annat betalsätt (kortbetalning) eller kontakta Klarna. 

Genom att fylla i dina uppgifter så godkänner du Klarnas villkor.

Ingen fakturaavgift tillkommer om du väljer att betala med faktura.

Har du inte kvar din faktura så kan du logga in på mittklarna för at få fram de uppgifter som du behöver för att genomföra din betalning. Här kan du även flytta fram förfallodatumet på fakturan med 10 dagar och även se din köphistorik. Mitt Klarna fungerar endast för privatpersoner inte företag.

Vid fakturafrågor så ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst  .

Om en betalning blir försenad tillkommer det en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

Vad gör jag om jag fått fel pris/rabatt på en vara?

Om du har fått fel pris/rabatt på en vara vänligen kontakta vår kundservice på telefon eller per mejl så hjälper vi dig. Ha gärna ordernummer nära till hands. Du når oss på 08-280740 eller via mail till kundservice@zoo.se.

Kan jag delbetala min order?

Om du väljer Klarna som betalningsalternativ kan du sedan gå vidare och välja att ”dela upp” din betalning eller så väljer du Klarna Konto, för mer info se Klarnas hemsida- Klarnas kundservice.

Jag har fått en påminnelse men har redan betalat fakturan. Hur gör jag?

Vänligen kontakta Klarna eller besök deras hemsida: klicka här .

Jag har skickat tillbaks min beställning men fått en påminnelse nu. Hur gör jag?

Har du Klarna-konto eller Klarna-appen kan du själv pausa din faktura när du returnerat en vara. Du kan även förlänga sista betaldag. Vi rekommenderar att du alltid gör detta när du returnerar en vara. Fakturan kommer att justeras när paketet kommit i retur till oss.

Varför har jag inte fått min faktura?

Om du inte mottagit din faktura per mail kan det ha blivit en felaktig mailadress angiven vid ordertillfället. Du måste då logga in på din Klarna för att hitta din faktura. Om den inte finns där kan du kontakta Klarnas kundtjänst för att få hjälp. Klicka här för att komma dit.

Uppfödare

Jag har uppfödarrabatt, hur registrerar jag den?

Just nu kan man inte registrera sina köp i Bonuscard när man handlar på vår hemsida. Man kommer inte heller kunna få dessa köp efterregistrerade. Detta beror på att vår integration mellan vår nya hemsida och Bonuscard inte är färdigställd. Vi hoppas att ni har överseende med detta. Vi jobbar hårt för att få i gång funktionen igen så snart vi kan.

Vill du också få tips till ditt djur och fina rabatter? Prenumerera på vårt

Nyhetsbrev

Vad är du intresserad av?

Kundservice

+46 8-280740

Pet Pawr Group AB, Linnégatan 89D (ej butik),

115 23 StockholmSweden

kundservice@zoo.se

ZOO.se har några av Europas största djuraffärer och nu med en större veterinärklink och e-handel som levererar hem till dörren i hela Sverige. Vi på ZOO.se håller koll på allt som handlar om djur och djurägare! Med över 30års erfarenhet i branschen så är vi på ZOO.se stolta över vårt fantastiska team.

2024 © ZOO.se

Välj land:  

Sverige - SEK