Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. Läs mer.
Leverans
Frakt
Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order inom 1-4 arbetsdagar (1-2 vardagar tillkommer för kunder med lantbrevbärare). Skulle något vara tillfälligt slut så skickar vi ditt paket så fort varan finns åter i lager.
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen.
Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som redan är skickad tillkommer en avgift om 250 kr. Om du kontaktar oss innan din order har skickats så kostar det självklart ingenting.De flesta av våra leverantörer levererar till oss på några dagar, men det kan ta upp till två veckor. Om någon produkt du beställt inte finns i lager meddelar vi dig per telefon, sms eller mail.
Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.
Postnord: 0771- 333 310
DHL: 0771- 345 345
Best transport: Kontakta här
Budbee: Kontakta här
På Zoo.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.
Leverans utan kvittens
Väljer du frakt alternativ Hempaket utan kvittens godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet.
Har du portkod så måste du ange den i kassan så att fraktbolaget kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till Zoo.se
Leverans till ombud
Observera att ditt paket kommer ligga kvar hos ombudet i 7 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200 kr för outlöst paket.
På Zoo.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.
PostNord
• 1-4 vardagar
• Leverans till din adress eller till valt ombud
• Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o adress
• Ordervärde 0-500 kr = 69 kr / Order
• Ordervärde 500+ kr = 0 kr/Order
Din beställning skickas som paket utan kvittens eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek, innehåll och vilket alternativ du väljer i kassan. Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Best Transport
• Hemleverans med bud utan kvittens
• Levereras till angiven adress på vald tid
• Tillgängligt för ca 70% av Sveriges befolkning
• Expressleverans
Klimatkompenserad hemleverans utan kvittens. Paketet levereras på kvällstid mellan kl 18 och 22 i Stockholmsområdet. Väljer du Best Hemleverans som fraktalternativ godkänner du att inte kvittera leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Har du portkod så måste du ange den i kassan så att de kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till Best terminal och de kommer göra ett nytt leveransförsök nästkommande vardag vilket medför att det tillkommer en avgift på 200 kr.
Best transport expressleverans fungerar endast i städer som listas nedan:
Fraktpris 69 kr vid beställning under 500 kr. Fraktfritt över 500 kr med reservation för produkter med frakttilägg.
Max 50 kg fördelat på 5 kollin, vi förbehåller oss rätten att justera din order ifall den väger för mycket.

Hämta i butik
När du lägger din order på hemsidan så kan du välja fraktalternativet ”hämta i butik”.
Vi plockar din order och lägger undan den, sedan kommer du få ett bekräftelsemail från oss när du kan komma och hämta upp din order. Du behöver visa upp din legitimation när du hämtar din order. Bud behöver visar bådas legitimation.
Postbox
Vi kan förnärvarande inte skicka paket till adresser som använder sig av postbox. För att vi ska kunna skicka en order krävs det att vi har en giltig gatuadress.
Spåra paket
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk
som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Fri frakt
Frifrakt gäller vid beställning över 500 kr, vissa produkterna omfattas inte av frifrakt, som de produkter där det tillkommer ett frakttillägg. Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande alternativt behöver skickas separat på egen pall.
Outlöst paket
För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift,
för närvarande 200 kronor.
Förseningar
Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Transportrisker
bort under transporten. Vid transportskada så ska en reklamation göras omgående.
http://www.postnord.se/sv/privat/kundservice/reklamera/Sidor/reklamera.aspx