Leverans

Frakt

Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order inom 1-3 arbetsdagar (1-2 vardagar tillkommer för kunder med lantbrevbärare). Skulle något vara tillfälligt slut skickar vi ditt paket så fort varan finns i lager igen. De flesta av våra leverantörer levererar till oss på några dagar, men det kan ta upp till två veckor. Om någon vara du beställt inte finns i lager meddelar vi dig per mail.

På Zoo.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.

Hempaket utan kvittens
(Max 35kg / paket)
 

Leveranstid: 1-3 dagar.

Väljer du frakt alternativ Hempaket utan kvittens godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet.

Har du portkod så måste du ange den i kassan så att PostNord kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till Zoo.se.

Ordervärde 0-699 kr = 69 kr / Order
Ordervärde 700-999 = 69 kr/Order
Ordervärde 1000+ kr = 0 kr /Order

Utlämningsställe/ ombud
(Maxvikt 20kg / Paket)
 

Leveranstid: 1-3 dagar.

Ordervärde 0-699kr =69kr/ Order
Ordervärde 700-999kr =49kr/ Order
Ordervärde 1000+ kr  =0kr/ Order

Observera att ditt paket kommer ligga kvar hos ombudet i 14 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200 kr för outlöst paket. 

Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Best Transport Hemleverans utan kvittens
Lägger du din beställning innan 14.30 får du dina varor samma kväll i Stockholm & Uppsala. Övriga Sverige tar det ca 1-2 dagar.

Väljer du Expressleverans som fraktalternativ godkänner du att inte kvittera leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Har du portkod så måste du ange den i kassan så att posten kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till Zoo.se. Detta alternativ fungerar endast i städer som listas nedan.

Storstockholm & Uppsala 1-50kg 99kr/order leverans samma kväll.
Övriga Sverige 1-50kg 129kr/order leverans 1-2 dagar.

Hämta i butik

När du lägger din order på hemsidan så kan du välja fraktalternativet ”hämta i butik”. Vi plockar din order och lägger undan den, sedan kommer du få ett bekräftelsemail från oss när du kan komma och hämta upp din order.

Postbox

Vi kan förnärvarande inte skicka paket till adresser som använder sig av postbox.

För att vi ska kunna skicka en order krävs det att vi har en giltig gatuadress.

Spåra paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse. 

Frifrakt

Frifrakt gäller vid beställning över 1000 kr, vissa produkter omfattas inte av frifrakt, som de produkter med frakttillägg.

Outlöst paket

För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 200 kronor.

Förseningar

Vid oförutsedda förseningar som kan uppstå, kan leveranstiderna komma att förlängas.

Skulle det uppkomma försening av din leverans eller ett problem uppkommer som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen t.ex. vår leverantörs åtagande till oss kan inte fullföljas. Då kommer Zoo.se’s kundservice att meddela dig detta via e-post. Om du inte är nöjd med nytt leveransdatum så har du som kund alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar genom att kontakta oss via epost: ehandel@zoo.se

Skulle väsentliga förseningar av vissa artiklar i ordern uppkomma kan vi komma att dela upp din beställning. Du betalar ingen ytterligare fraktavgift. 

Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Transportrisker

Zoo.se och vår fraktleverantör ansvara för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Detta betyder att vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten.

Vid transportskada så ska en reklamation göras omgående. Det är väldigt viktigt vid mottagande av ordern att du inspekterar den ifall den har blivit transportskadad. Om du hämtar ut ditt paket från ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundtjänst.

Du kan även göra en reklamation på PostNord hemsida: http://www.postnord.se/sv/privat/kundservice/reklamera/Sidor/reklamera.aspx

Du själv ansvarar för att returer till oss kommer fram hela. Du bör spara kvittot så att du kan styrka att varan skickats åter till oss samt att följa försändelsens retur.