4.6 på TrustpilotFri frakt över 599 krSnabba leveranser

Hem / Köpvillkor / Köpvillkor

Köpvillkor

Medlemsvillkor

Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller för alla beställningar som görs hos Pet Pawr Group AB (org.nr 556376–3332).

Bolagsinformation

Pet Pawr Group AB är registrerat i Sverige.

Registrerad adress: Linnégatan 89D, 115 23 STOCKHOLM (Ej returadress)

Organisationsnummer: 556376-3332

Information om ZOO.se 

Vi är en djurbutik online i Sverige, Norge och Finland samt i 16 butiker runt om i hela Sverige. Vi erbjuder allt du behöver för både hund, katt, smådjur, fågel, fisk och reptil. Vi har över 30 års erfarenhet i branschen och vill erbjuda våra kunder bra service och bra utbud till ett bra pris. Hos oss hittar du allt du kan tänkas behöva till ditt djur samt lite till!

Godkännande av villkoren 

Genom att beställa produkter godkänner du villkoren.

Ändring av villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra villkoren. Vi kommer anta att du godkänner ändringarna i de fall du ingår ett avtal med oss, genom att exempelvis beställa produkter. Den senaste versionen av villkoren kommer att finnas tillgänglig på hemsidan.

Produkter

Beställning av produkter

Produkter beställs i enlighet med instruktionerna på hemsidan. Din beställning har bekräftats när vi skickar en orderbekräftelse via e-post. När en orderbekräftelse har skickats har du ingått ett avtal med oss. Skulle det inte gå att skicka din beställning kommer vi informera dig om detta skriftligen och inte debitera dig något.

Dina skyldigheter

Kunder

Vi erbjuder våra produkter till konsumenter (såsom definierat under nationell lagstiftning), bolag och andra juridiska personer.

Du får inte köpa produkterna eller använda funktionerna om du är under arton (18) år, om det inte har godkänts av din vårdnadshavare.

Genom att beställa produkter för en juridisk person, intygar du att du har befogenhet att ingå dessa villkor samt att använda samtliga funktioner för den juridiska personens räkning. Om du är en företagskund utgör dessa villkor det fullständiga avtalet mellan oss.

Användning av funktioner 

När du använder Funktionerna måste du alltid följa gällande lagstiftning, förordningar och myndighetsföreskrifter. Framför allt får du inte använda hemsidan på annat sätt än genom de gränssnitt som tillhandahålls av oss och som uttryckligen tillåts enligt villkoren. Du får inte använda funktionerna på något sätt som strider mot våra, eller någon tredje parts, rättigheter eller intressen. Du åtar dig att följa samtliga instruktioner och rekommendationer som du från tid till annan får av oss.

Pris och betalning

Prisuppgifter

Vid beställning från hemsidan så är det de priser som står angivet som gäller, alla priser på ZOO.se är inklusive moms och anges i svenska kronor (SEK). Priserna som anges inkluderar inte eventuella frakt- och hanteringsavgifter, dessa tillkommer i kassan.

Vi har rätt att ändra priserna för produkterna. Genom att fortsätta beställa produkter efter att prisändringen träder i kraft är du bunden av de nya priserna. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Avtal om köp

ZOO.se ingår endast i avtal med personer som har fyllt 18 år.

Genom att klicka på slutför köp så godkänner du våra köpvillkor. Väljer att betala med faktura (Klarna), godkänner du Klarnas villkor genom att fylla i dina uppgifter.

När en order är lagd genereras en orderbekräftelse till den angivna mailadressen av ZOO.se’s databas. Detta sker automatiskt och utan manuell översyn. Detta är ditt kvitto. Tänk på att spara orderbekräftelsen som innehåller ditt ordernummer ifall du behöver kontakta vår kundtjänst.

ZOO.se förbehåller sig rätten att rätta till eventuella felaktigheter i pris pga. uppenbart skrivfel, leveranstid etc. i efterhand när din beställning hanteras manuellt av vår personal.

ZOO.se förbehåller sig rätten att göra ändringar i våra villkor när som helst, alla ändringar som görs i villkoren kommer att synas under våra köpvillkor. Ändringen börjar gälla när du har accepterat våra köpvillkor genom att lägga en ny order. ZOO.se rekommenderar att du håller dig uppdaterad med våra köpvillkor regelbundet för att se om det har uppkommit några nya ändringar.

Betalning

Du kan betala för produkter på de sätt som anges nedan.

Vi erbjuder betalningsmöjligheter i samarbete med Klarna Checkout genom:

• Kortbetalning

• Direktbetalning

• Swish

• Faktura

• Delbetalning

För betalning gäller tredjepartsleverantörens villkor (extern länk). Du kan bli ombedd att identifiera dig och en kreditupplysning kan begäras av tredjepartsleverantören. Vi har ingen tillgång till betalningsuppgifter eller lagrar någon sådan information.

Vid fakturafrågor så ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst på telefon eller chatt.

Telefon: 08-12012010

Du åtar dig att betala inom den angivna tiden för den betalningsmetod som du valt. En försenad betalning kan medföra förseningsavgifter och ränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

Kampanjpriser/ Rabattkod/ Presentkort

ZOO.se jobbar kontinuerligt med att erbjuda olika kampanjer till våra kunder. Kampanjerna gäller så länge de är aktiva samt för de specifika varor som ingår i kampanjen. ZOO.se förbehåller sig rätten att avsluta en kampanj.

Vid kampanjer kan det finnas ett begränsat antal du får köpa för kampanjpris. Överstiger din order antalet tillåtna varor för kampanjen gäller ordinarie pris på de resterande över den tillåtna gränsen.

Erbjudanden på specifika varor i webbshopen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker. Däremot går det inte att kombinera rabatter med andra rabatter, eller rabatter och redan nedsatta varor.

Webbpriser

Produkter som är märkta med etiketten "Webbpris" kan ha lägre pris på hemsidan än i våra fysiska butiker.

Leveransinformation

På ZOO.se gör vi allt för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt!

I kassan framgår vilka leveransalternativ som finns och eventuell kostnad. Under högsäsong och realisation kan leveranser ta längre tid.

Vill du vara säker på att få din order snabbt kan du välja till "expresshantering" i kassan. Då hamnar din beställning först i kön och den kommer i väg även om vårt lager inte hinner med alla beställningar.

Vi erbjuder alltid ett kostnadsfritt leveransalternativ när du handlar för över 599 kr, undantaget vissa skrymmande varor samt frysvaror.

Leverans & Frakt

Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen.

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

Fraktbolagets leveranstid tillkommer sedan och beror på var i landet du bor.

Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.

Postnord: 0771- 333 310

Budbee: https://budbee.com/se/kundtjanst/

Leverans till ombud

Observera att ditt paket kommer att ligga kvar hos ombudet i 7 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200 kr för outlöst paket.

På ZOO.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.

PostNord

• 1-3 vardagar

• Leverans till din adress eller till valt ombud

• Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o adress

Din beställning skickas som paket med kvittens. Önskar du få din leverans utan kvitten kan du göra det valet i en länk postnord skickar till dig i samband med din leverans. Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som uppges i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Budbee

• Levereras till angiven adress på vald tid

• Tillgängligt i Större delen av Sverige

Levereras med bud hem till dig vardagkvällar kl 17-22.I vissa områden levererar Budbee även på lördagar. Du kan välja hur du vill ta emot din order. Om du har begärt att paketet lämnas utanför din dörr utan kvittens har du själv ansvar från och med att Budbees chaufför har lämnat din order. Budbee erbjuder möjligheten att följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Mer information om tjänsten hittar du här: www.budbee.com

Hämta i butik

När du lägger din order på hemsidan så kan du välja fraktalternativet ”hämta i butik” då tillkommer det ingen fraktavgift. Vi plockar din order och lägger undan den, sedan kommer du få ett bekräftelsemail från oss när du kan komma och hämta upp din order. Du ska kunna visa legitimation när du hämtar paketet. Tänk på att kontrollera dina uppgifter så att telefonnummer och e-postadress är uppdaterade.

Postbox

Vi kan för närvarande inte skicka paket till adresser som använder sig av postbox. För att vi ska kunna skicka en order krävs det att vi har en giltig gatuadress.

Skicka varor utan kvittens

När du väljer fraktalternativ ”utan kvittens” så tar varken fraktbolaget eller ZOO.se något ansvar för ordern efter avställning. Under transporten till dig så ansvarar vi för försändelsen men när fraktleverantören har lämnat ordern räknas det som kvitterat. Om din order skulle försvinna eller skadas efter avställning så har du ingen rätt till ersättning från vare sig fraktbolaget eller ZOO.se. Välj endast detta alternativ om du känner dig trygg med att din försändelse kan stå utanför din dörr innan du har en möjlighet att ta emot den.

Spåra paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

Fri frakt

Fri frakt gäller vid beställning över 599 kr, vissa produkter omfattas inte av fri frakt. Detta framgår under produkten på vår hemsida.

Fraktillägg

Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande alternativt behöver skickas separat på egen pall.

Spåra paket

När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att följa din försändelse.

Leverans utan signatur

Våra hemleveranser är generellt kontaktfria, dvs ingen signatur tas av dig som kund. I stället lämnas varorna utanför din dörr och ett foto tas som leveransbevis. På leveransdagen kan du följa paketet med estimerad leveranstid. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören levererat paketet och ansvaret övergår då till mottagaren.

Ibland måste vi ändra leveranssätt

Ibland kan vi behöva ändra leveranssätt från det du valt. Det kan bero på att vårt system gjort en felbedömning om vilka leveranssätt som är tillgängliga för ditt paket beroende på vikt och leveransadress. Vi ändrar då till ett så snarlikt leveranssätt som möjligt.

Outlöst beställning

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig 200 kr i avgift om du inte löser ut ditt paket för att stå för våra omkostnader.

Beställningsvara

Lagerstatus ”Beställningsvara” är artiklar som finns tillgängliga att beställa i vår webbshop men innebär att varan eventuellt har en längre leveranstid. Leveranstiden kan variera beroende på leverantör. (Alla leveranstider är preliminära).

• Fryst hundfoder från Emmzo & Vom säljs inte just nu via webben, men kommer att bli en del av sortimentet i framtiden.

• Juwel Akvarium har en leveranstid på 3-10 arbetsdagar.

• Aquael & Red Sea Akvarium har en leveranstid på 3-5 arbetsdagar.

Förseningar

Vid oförutsedda förseningar som kan uppstå, kan leveranstiderna komma att förlängas.

Skulle det uppkomma försening av din leverans eller ett problem uppkommer som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen t.ex. vår leverantörs åtagande till oss kan inte fullföljas. Då kommer Zoo.se’s kundservice att meddela dig detta via e-post. Om du inte är nöjd med nytt leveransdatum så har du som kund alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar genom att kontakta oss via epost: kundservice@zoo.se

Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta berör orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Transportrisker

Det är väldigt viktigt vid mottagande av ordern att du inspekterar den ifall den har blivit transportskadad. Om du hämtar ut ditt paket från ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundservice.

Byten

I vår webbshop har vi tyvärr inte möjlighet att administrera byten till andra varor eller storlekar, men du som kund har 14 dagars returrätt. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha i stället. Maila vår kundservice för att få en retursedel via mail. Returkostnad från 69kr.

Alla varor som returneras ska ha originalförpackning kvar.

Ångerrätt

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (distansavtalslagen) har du ångerrätt i fjorton (14) dagar, räknat från den dagen du tog emot Produkterna.

I ZOO.se butiker gäller 8 dagars öppet köp samt 30 dagars bytesrätt. Om du är medlem har du 14 dagars öppet köp även i butik.

Utnyttjande av ångerrätten förutsätter att varan och dess originalförpackning är i oförändrat skick vid retur. Du får självklart undersöka varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Vi har rätt att neka returen om den inte längre är i oförändrat skick. Varor som foder, godis, kattsand och kosttillskott måste returneras i obruten förpackning. Vi kan tyvärr inte ta frysfoder, levande foder eller växter i retur. Om du har köpt en bilbur och ångrar ditt köp, behöver buren returneras i obruten förpackning alternativt vara korrekt uppmonterad och returneras på pall. Ångerrätten gäller inte på presentkort.

För att uppfylla tidsfristen för ångerrätten räcker det med att du skickar in ditt skriftliga meddelande om att du vill utöva ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.

Effekter av ångerrätten

Om du är en konsument och du vill utöva din ångerrätt kommer vi att göra en återbetalning, exklusive eventuella kostnader för returfrakt och expresshantering. Återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde vid det initiala betalningstillfället.

Alla produkter som du inte längre vill ha måste returneras av dig. Produkterna ska returneras utan onödigt dröjsmål och under inga omständigheter senare än trettio (30) kalenderdagar från den dag då vi informerades om ditt beslut att du vill utöva din ångerrätt.

Du returnerar produkterna genom att skicka dem i retur till oss enligt våra hänvisningar. Du kan inte skicka tillbaka en retur med postförskott.

Undantag från ångerrätt

Din ångerrätt som konsument enligt distansavtalslagen gäller inte för:

• Varor som snabbt kan försämras (t.ex. hundgodis utan förpackning och frysfoder).

• Bilburar där delar monterats ihop eller skruvförpackning är bruten. (Buren måste då istället returneras korrekt uppmonterad på pall) 

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp för alla produkter. Returfrakten kostar från 69 kr vid ångrat köp och beloppet dras av från din återbetalning. Retur av uppmonterad bur på pall kostar 700kr.

Alla artiklar som returneras ska vara i originalförpackning och i originalskick inklusive eventuella lappar, etiketter samt manualer.

För retur kontaktar du kundservice@zoo.se och anger hur många paket du önskar returnera samt om du önskar retursedeln per mail som du kan skriva ut eller QR-kod via sms som du visar upp hos ditt PostNord-ombud. Om du fått din leverans med Budbee hemleverans eller Airmee kan vi boka en upphämtning av din retur hemma hos dig. Vi kommer då meddela dig om när de kommer och hämtar ditt paket så att du kan ställa ut det tills dess. Fraktbolaget har då med sig en retursedel.

Det tar normalt upp till 10 arbetsdagar för oss att hantera din retur från det att den inkommit till oss.

När man returnerar ett paket till oss måste retursedeln vi skapat användas då paketet annars hamnar hos ett ombud där vi inte kan hämta ut din retur.

Om du vill göra en retur på en e-handels order i någon av våra butiker lägger du de varor du vill returnera i påsen eller kartongen som din beställning kom i. Vid retur i butik sker återbetalningen via Klarna inom 10 bankdagar.

Är något trasigt eller skadat, eller har du fått fel vara?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig innan du skickar tillbaka något. Många problem kan lösas utan att vi behöver ha tillbaka varan.

Reklamation produkt

Ansvar

Vi ansvarar för ursprungliga fel på Produkterna när de köptes eller levererades till dig. Ett fel som blir synligt inom sex (6) månader kommer att anses ha varit där från början (såvida vi inte kan bevisa att felet inte var där vid köp/leverans). Efter sex (6) månader är det upp till dig att bevisa att felet var där vid köp/leverans.

Vi ansvarar inte för eventuella fel som orsakats av dig, till exempel där du inte har följt underhållsinstruktionerna eller om du har skadat produkten.

Reklamation

Om du anser att produkterna är felaktiga kan du reklamera dem genom att kontakta oss på kundservice@zoo.se och bifoga bilder samt beskrivning av felet. Du måste reklamera inom en rimlig tid (inom två (2) månader anses alltid som rimlig tid). Du kan inte reklamera fel som upptäcks senare än tre (3) år från inköpstillfället för produkterna.

Dina rättigheter vid fel på produkter

Vid fel har du rätt att:

• Kräva reparation av produkterna.

• Kräva prisavdrag eller kompensation för reparation av produkterna.

• Säga upp avtalet, förutsatt att felet är av väsentlig betydelse för dig.

Vi kan först välja att reparera bristen innan annan ersättning utgår.

Särskilda villkor för leksaker 

Alla djur är fantastiska individer med olika förmågor att tugga, klösa och bita. Därför kan vi inte lämna någon garanti på leksaker. Garantin gäller endast om det är ett fabrikationsfel.Undersök därför alltid leksaken noggrant och utvärdera om du tror att den kommer att hålla. Kontakta gärna vår kundservice om du vill ha hjälp att hitta en passande leksak till ditt husdjur. Observera att alla leksaker ska användas under uppsikt.

Reklamation leverans

Vad händer om min beställning blir försenad?

Vid en eventuell försening så har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat så förs pengarna tillbaka till det betalsätt du använde när du gjorde beställningen.

Hävning

Du har alltid rätt att avbryta beställningen innan produkterna har levererats till dig. Om du avbryter beställningen har vi rätt till ersättning för kostnader som vi har haft i samband med beställningen.

Garantier

Fel och dröjsmål utanför vår kontroll (Force majeure)

Vi ansvarar inte för dröjsmål och fel utanför vår kontroll. Om våra leverantörer hamnar i dröjsmål på grund av en händelse utanför vår kontroll, kommer vi att meddela dig om detta så snart som möjligt och vidta åtgärder för att minimera skadan av dröjsmålet. Om vi har uppfyllt detta ansvarar vi inte för fel och dröjsmål orsakade av händelsen, men om det finns risk för att ett väsentligt fel eller dröjsmål uppstår kan du kontakta oss för att avsluta avtalet och få en återbetalning för den del av produkter som du har betalat för men inte fått.

Garanti/Reklamation Hundleksaker

Alla hundar är individer och de har olika fantastiska förmågor av att tugga/bita sönder det mesta så som skor, mattor, strumpor, barnens leksaker, vantar och kläder osv. som vi alla vet. Därför kan vi tyvärr inte ge någon garanti på hundleksaker/tuggleksaker för hund då de är förbrukningsvaror. Garantin på hundleksakerna gäller endast om det är ett fabrikationsfel, dvs fabrikationsfel och alltså ej om hunden har bitit sönder leksaken.

Smakgaranti

Vi tillämpar smakgaranti för samtliga torrfoder till hund och katt. Smakgarantin kan utnyttjas vid de tillfällen då hunden eller katten inte tycker om fodret.

För att utnyttja ZOO.se smakgaranti måste originalförpackningen för fodret vara kvar. På vårt varumärke ZOO GOOD måste minst 50% av innehållet vara kvar i förpackningen.

För övriga varumärken måste 75% av innehållet vara kvar i förpackningen.

Fodret måste returneras inom 30 dagar från den dag du mottog fodret. Vid utnyttjande av smakgaranti kontaktar du oss på kundservice@zoo.se för att få en retursedel. Returfrakten på 69kr dras av från din återbetalning.

Integritetspolicy & GDPR

Vi på ZOO.se värnar om din personliga integritet och skulle till exempel aldrig sälja dina personuppgifter till ett annat företag. I vår integritetspolicy har vi utförligt beskrivit hur vi sparar och analyserar personuppgifter.

Vid köp registrerar du själv dina personuppgifter genom att registrera dig som kund, i samband vid köp/registrering då godkänner du att Zoo.se lagrar och använder dessa uppgifter för att vi ska kunna fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Du ansvarar själv för att dina personuppgifter är korrekta och att ingen får åtkomst till dina inloggningsuppgifter.

För mer information om ZOO.se integritetspolicy och cookies läs här.

Cookies

På Zoo.se så använder vi oss utav cookies. En cookie är en textfil som skickas från en webbsida till din dator, och används bl.a. för att lagra din inloggningsinformation och kundvagn när du besöker vår webbshop.

Genom att godkänna ZOO.se villkor/integritetpolicy och genom användning av vår hemsida samtycker du till behandlingen av cookies.

Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar. Du kan även radera cookies som tidigare har lagrats. Ta hjälp av din webbläsares hjälpsidor för mer information.

För att kunna göra en order från ZOO.se måste din webbläsare acceptera cookies.

För att ta reda på mer om cookies kan du klicka på länken: Mina Cookies

Nyhetsbrev

Genom att registrera dig som kund kommer du automatiskt att få ZOO.se’s nyhetsbrev med de senaste nyheterna och fantastiska kampanjer!

Önskar du avsluta prenumerationen på dessa gör du detta enkelt genom att följa länken längst ner i mailet.

Fel & Produktinformation

Vi på ZOO.se reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen, priser eller övrigt på hemsidan. Bilderna på ZOO.se garanterar inte produktens exakta utseende och beskaffenhet. Vi förbehåller oss rätten att göra justeringar i efterhand på hemsidan utan föregående avisering.

Vi på ZOO.se reserverar oss även mot slutförsäljning, lagerdifferenser, prisjusteringar, ändringar av tekniska specifikationer samt tekniska problem på vår hemsida.

Vi på ZOO.se förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar.

Behandling av personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Immateriella rättigheter

Våra rättigheter 

Hemsidan ägs och administreras av Pet Pawr Group AB. Alla upphovsrätter, varumärken, varunamn, loggor och andra immateriella eller industriella rättigheter som innehas eller används av oss samt de som är inkluderade i våra funktioner (inklusive titlar, grafiska bilder, ikoner, skript, källkoder osv.) är vår egen, eller annan licensgivares, egendom och får inte återskapas, distribueras, säljas, användas, ändras, kopieras, begränsas eller användas (helt eller delvis) utan vårt skriftliga samtycke.

Respekt för vår egendom

Du får inte, oavsett ändamål, manipulera, försöka få obehörig åtkomst till, ändra, hacka, laga eller på annat sätt justera något av våra material, hårdvara, källkoder eller information.

Respekt för våra immateriella rättigheter 

Produkter och annan information, inklusive alla tillhörande immateriella rättigheter, som tillhandahålls och tillgängliggörs av oss utgör vår exklusiva egendom. Du får inte använda vår exklusiva egendom i något kommersiellt syfte eller för annat ändamål utan vårt skriftliga samtycke.

Tillämpning lag

Svensk lag ska tillämpas på dessa villkor och vårt rättsförhållande i övrigt.

Klagomål och tvister

Om du har några klagomål, vänligen kontakta vår support genom att maila kundservice@zoo.se.

Vi kommer alltid att i första hand försöka lösa dina klagomål genom diskussioner mellan dig och vår kundservice. Vid händelse av ett klagomål eller en tvist har du dock alltid rätt att kontakta Allmänna reklamationsnämnden.

Tvist avseende tolkning och tillämpning av dessa villkor ska lösas av allmänna reklamationsnämnden eller av behörig domstol.

Du har även möjlighet att skicka ditt klagomål till EU:s plattform för tvistlösning online (ODR-plattformen). ODR-plattformen hittar du här: ec.europa.eu/consumers/odr.

Vill du också få tips till ditt djur och fina rabatter? Prenumerera på vårt

Nyhetsbrev

Vad är du intresserad av?

Kundservice

+46 8-280740

Pet Pawr Group AB, Linnégatan 89D (ej butik),

115 23 StockholmSweden

kundservice@zoo.se

ZOO.se har några av Europas största djuraffärer och nu med en större veterinärklink och e-handel som levererar hem till dörren i hela Sverige. Vi på ZOO.se håller koll på allt som handlar om djur och djurägare! Med över 30års erfarenhet i branschen så är vi på ZOO.se är stolta över vårt fantastiska team.

2024 © ZOO.se

Välj land:  

Sverige - SEK